5. september 2012

Ted

Drengerøvshumor
- når det er Allerbedst!
Filmen Får: 5 ud af 6 Stjerner

Resume:
John som så mange andre små drenge. Han ønsker sig en levende bamse, der kan være hans bedste ven i tykt og tyndt. Men modsat de fleste barnedrømme bliver ønsket rent faktisk opfyldt, og bamsen Ted bliver pludselig levende.
Alt er herefter fryd og gammen, og Ted ender i en periode som TV-fænomen. Som voksen er John og Ted stadig bedste venner med alt, hvad det indebærer af pjat og pjank.
En dag forelsker John sig pladask i Lori, og inden længe må han vælge mellem et liv med kvinden, han elsker, eller den sjofle, upassende bamse, han har levet sammen med de sidste 27 år.

Filmanmeldelse:

Grovkornede dialoger, nonstop drengerøvshumor, grænseløse scener, og Flash Gordon-fikserede tidspunkter, er det meste af indholdet i Seth MacFarlane´ nyeste komediefim, men kan du finde det sjove i de punkter? Tja, så vil du garanteret også syndtes at 'Ted' er en vildt sjov film. Uden de helt store forventninger, trådte jeg ind i biografsalen hvor denne film blev vist - og tro det eller ej, da jeg kom ud, var min puls over det normale punkt. Jeg var flere gange ved at dø af grin over denne komedie, for den var super underholdene! Og derfor må jeg da også indrømme at 'Ted' nok er en af de sjoveste film jeg nogensinde har set. Men det er faktisk også en af de allerbedste film fra 2012, for udover filmens rigtigt gode brug af komedie-genrens elementer, er den faktisk også en ganske fint gennemført, velsmurt og interessant film med komponenter der holder, takket være filmens mange overraskelser i handlingen, hvilket også udmærker filmen. Det lykkedes for en gang skyld en film at kombinere de værste med de bedste elementer, og samtidigt sætte dem ind i en original og solidt fortalt historie. Det må jeg tilstå!

Så hop ud i filmen uden hæmninger, og bered dig på skiftevis at føle dig mesterligt underholdt og pinligt berørt, når vores herlige karakterer – især den charmerende bjørn, Ted, tager underholdningen til nye længder. Ja, skuespillet var også ganske fint, især Mark Wahlberg og Mila Kunis (jeg kunne dog også rigtigt godt lide Giovanni Ribisi og Aedin Mincks) - men især, Wahlberg, for jeg syntes rent faktisk at han passede rigtigt godt ind i denne film, især under situationen, historien og handlingen. For MacFarlane og co. fanger perfekt det patetiske og ynkværdige ved det meste af mandekønnets indre, og pumper det med hård luft, og ud af det, kommer der et godt bud på en moderne komediefilm!

Alt i alt fungerer MacFarlanes komedie-debut fabeltagtigt i spillefilmslængde, 'Ted' er først og fremmest meget mere morsom, end Seths tåbelige animerede tv-serie 'Family Guy'! Man forlader ikke filmen uden bare et lille smil på læberne og derfor får filmen på disse veje fem stjerner herfra. En hysterisk morsom komediefilm, for rigtige mænd!

PS. Ted er faktisk ganske overbevisende som en ven, man kunne have lyst til at hænge ud med!

Biografpremiere: 06.September 2012
Aldersgrænse: 11år