The Simpsons Movie

Familien går til Filmen (I 2D)!
Filmen Får: 5 ud af 6 Stjerner

Resume:
Homer bliver sat i en situation, hvor han må redde Marge, Bart, Lisa, Maggie og resten af menneskeheden fra en katastrofe, som han desværre selv har været skyld i!

The Simpsons Fan Forever!
Jeg blev ufatteligt glad, da jeg fik at vide at der kom en 'The Simpsons Movie' og da jeg så filmens teaser! Siden da har jeg haft store forventninger, og uendeligt mange sommerfugle i maven. Men nu har jeg endeligt fået set filmen. Og om jeg kunne lide den, kan i se på min bedømmelse, og læse i min...

Filmanmeldelse:
Uden at starte forfra i handlingen, går den pinlige familie pragtfuldt til filmens etage. 'The Simpsons Movie' er nok den bedste filmatisering af den forrygende tv-serie (af samme navn) - faktisk den bedste filmatisering af en Tv-serie til dato, og denne historie om den gule familie og deres pinlige hverdage, er en født klassiker. For ligesom serien er filmen super sjov, opfyldningen af komiske jokes, søde og mindeværdige sidehistorier, troværdige figurer, og en endnu mere akavede situation vores helte bliver sat i, fungere suverænt fra start til slut. Så det er igen tid til, at hoppe ud i miljøet uden hæmninger for at blive underholdt i verdensklasse. Filmen er dog ikke lavet med en koncentreret animation, altså i 2D. Men hey – who cares? For det betyder ikke, at man stadigt ikke kan nyde de mærkelige og uforglemmelige øjeblikke, tilsat nogle forstyrrende og sjove toner under den humoristiske moral. Og den indsats fortjener Matt Groening, David Silverman og resten af Co. stor applaus for, for de har virkeligt gjort en suveræn indsats, og at opleve satiren på det store lærred, er enhver stor Simpsons fans´ ønske der går i opfyldelse. Det lykkedes derudover for den gakkede familie at være mere ambitiøse en nogensinde, og endda i deres første spillefilm. Homer´ åndssvage potentiale var især stjernen over i´et, hvilket også gjorde filmen endnu mere forrygende. En troværdig og træffelig triumf til filmatiseringen, som uden tøving fortjener helt op til fem gule stjerner!

Så tag og se den for din egen og underholdningens skyld! Man kan jo ikke hade den tumpede familie, i denne skøre og spændende mundfuld, der egner sig til små som store Simpsons fans!

Biografpremiere: 03. August 2007
Aldersgrænse: 11år