11. juli 2011

Harry Potter og Dødsregalierne - Del.2

Bestået Slutning!
Filmen Får: 5 ud af 6 Stjerner

Resume:
Troldmanden Harry Potter (Daniel Radcliffe) og hans venner Ron (Rupert Grint) og Hermione (Emma Watson) står over for deres hidtil største opgave, da de skal tilbage til troldmandsskolen Hogwarts, nu under ledelse af Severus Snape (Alan Rickman), for at finde og ødelægge Voldemorts sidste horcruxes. Men da Voldemort (Ralph Fiennes) bliver bekendt med deres mission, starter den største kamp.
'Harry Potter og Dødsregalierne - del 2' afslutter filmserien baseret på J. K. Rowlings fantasy-romaner.


Filmanmeldelsen:
Efter syv film på ti år, slutter - med et sidste hug med tryllestaven, den fortryllende serie om den ukuelige dreng med arret på panden. 'Harry Potter og Dødsregalierne - Del.2' er uden tøving en troværdig slutning på en filosofisk filmatisering og en fantastisk serie, og fyldt med både action, drama, fascinerende 3D effekter og sløj romantik, kan den ikke undgå at give stof til eftertanke. Er du den helt store Harry Potter fan, så burde du blive tilfreds med denne slutning, også selvom du i forvejen kender handlingen. Jeg må dog tilstå, at jeg aldrig har været en særlig stor fan af serien, men nu hvor jeg alligevel er filmfan, skulle jeg da også følge med i filmatiseringerne, og jeg må indrømme at hver film, har været tidsspilde hver. Så derfor har jeg fulgt rigtigt godt med i handlingen, lige til dette syvende og sidste kapitel (jeg har endda læst alle bøgerne). Så selvom del.1 var overraskende, syntes jeg, at slutningen (del.2) er og bliver forrygende, og er helt klart en film jeg godt kunne tænke mig at gense og anbefale. Derudover går filmen fremragende i dybde - faktisk helt ned til bunden i detaljerne om Harry Potters liv vi har fået gennem de seks film/bøger, hvilket positivt overraskede mig. Underholdningsfaktoren er høj fra start til slut på en fortryllende fasong, og efterlader på den måde en slutning, man som tilskuer stensikkert vil have svært med at glemme i noget tid. Vi er alle blevet trukket igennem mange gode år fyldt med fængende tryllestavskampe, dystre øjeblikke/tidspunkter, og intens spænding fra absolut bedste skuffe. En bestået slutning skal man lede længe efter, men her er ihvertfald et rigtigt godt bud, som tydeligvis fortjener fem stjerner - ligesom første del!

Er du derudover fan, så burde du ikke snyde dig selv for at opleve filmatisering af den sidste bog! Tøm lommerne og reserver!


Original Titel: Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2
Biografpremiere: 13. Juli 2011
Aldersgrænse: 11år
Genre: Adventure, Drama
Længde: 2 timer og 10 minutter
(Vises i 2D og 3D)
Instruktør: David Yates
Skuespillere: Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Ralph Fiennes, Alan Rickman, Helena Bonham Carter, Jason Isaacs, John Hurt, Ciarán Hinds, Bonnie Wright, Tom Felton, Helen McCrory

Trailer til Del.2

Fotos: Warner Bros.



Læs også Anmeldelsen til:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar